شرکت

خرید و فروش شرکت گرید دار

خرید شرکت رتبه دار

خرید و فروش شرکت یکی از معیارهایی که میزان شایستگی و صلاحیت شرکت ها را نشان می‌دهد رتبه بندی است. رتبه بندی طبق استانداردهای مشخص و زیر نظر معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی نهاد ریاست جمهوری صادر می شود.

شرکت هایی  که تازه تاسیس می‌باشند یا نیازمند رتبه بالاتری هستند می‌توانند تقاضای اخذ یا ارتقا رتبه دهند یا اینکه به بازار خرید و فروش رتبه وارد شوند.

 مراحل و مدارک لازم جهت اخذ رتبه راه

  1. درخواست رتبه موردتقاضا که مخاطب این نامه در سربرگ شرکت است ، تحویل داده شود .
  2. مدارک ثبتی شرکت که شامل موارد زیر است، ارائه گردد .
  • تقاضانامه
  • اظهارنامه ثبت شرکت
  • شرکت نامه
  • اساسنامه
  • روزنامه تاسیس شرکت
  1. مدارک شناسایی کلیه سهامداران و امضای هیئت مدیره شرکت که شامل کپی کارت پایان خدمت ، کپی کارت ملی و کپی شناسنامه است، ارائه گردد .
  2. کد اقتصادی شرکت ارائه شود .
  3. ارائه کپی قراردادها و مفاصا حساب آن ها
  4. سندهای محل شرکت مانند اجاره نامه یا کپی سند مالکیت ارائه شود .
  5. آخرین اظهار نامه مالیاتی شرکت نیز باید ارائه گردد .
  6. مدارک مهندسی شرکت شامل یک نفر مهندس بدون سابقه و یک نفر مهندس با ۳ سال سابقه بیمه. دقت کنید سابقه مهندسان شرکت بر افزایش امتیاز مهندسی شرکت تاثیر مستقیم خواهد داشت. هنگامی که شرکت برای تشخیص صلاحیت رتبه ۴ یا بالاتر اقدام می کند، به تامین امتیاز هیئت مدیره شرکت یا پرسنلی نیاز کمتری خواهد داشت .

قیمت خرید شرکت رتبه دار

اگر می‌خواهید اخذ رتبه پیمانکاری شرکت خود را ارتقا دهید، شرکت شما باید دارای شرایط زیر باشد:

مبلغ قراردادهایی که شرکت در طی سال‌های گذشته منعقد نموده باید عددی قابل توجه بوده و در طول زمان این عدد رشد کرده باشد. هرچه شرکت شما پروژه های عظیم تری را تکمیل کند، امتیاز بیشتری خواهید گرفت.

شرکت هایی که اقدام به فروش رتبه خود می‌کنند مبلغی را بابت این کار دریافت می نمایند. قیمت خرید شرکت رتبه دار بستگی به سوابق و رتبه آن شرکت دارد.

داشتن نیروی امتیازآور که دارای سوابق درخشان و طولانی مدت باشند نقش مهمی در ارتقا رتبه شرکت های پیمانکاری دارد. هرچه امتیاز مهندسی شرکت بیشتر باشد، نیاز کمتری به امتیاز هیئت مدیره خواهید داشت.

خرید رتبه شرکت

در خرید گرید شرکت یکی از اقداماتی است که افراد برای اخذ و ارتقا رتبه شرکت خود انجام می دهند. اما چنیتن کاری نیازمند داشتن اطلاعات کافی است. بنابراین بهتر است قبل از هر گونه تصمیم گیری با افراد و موسساتی که در این زمینه اطلاعات کافی دارند مشورت نمایید.

خرید و فروش شرکت

خرید و فروش رتبه

برای شرکت های پیمانکاری درجه رتبه بندی عددی بین ۱ تا ۵ است که عدد ‍۱ بالاترین رتبه و عدد ۵ پایین‌ترین رتبه می باشد. همچنین به شرکت های مشاور رتبه ای بین عدد ۱ تا ۳ اعطا می‌گردد که عدد ۳ نمایانگر پایین‌ترین رتبه و عدد ۱ نشانگر بالاترین رتبه است. هرچه رتبه شرکت بالاتر باشد از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد شد. نکته مهم دیگر این است که شرکت ها و سازمان های دولت برای اجرا و مشاوره پروژه های خود حق ندارند با شرکت هایی که فاقد رتبه بندی هستند قرارداد ببندند. بنابراین رتبه بندی علاوه بر بهبود جایگاه شرکت در میان رقبا، وجه ای قانونی برای فعالیت‌ها و خدمات آن ایجاد می کند.گاهی اوقات افرادی هستند که می‌خواهند زودتر به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنند و با ارگان ها و سازمان های دولتی قرارداد ببندند. چنین افرادی معمولاً اقدام به خرید شرکت های رتبه دار می‌نمایند.

توان مالی شرکت پیمانکار یکی دیگر از فاکتورهای مهم در ارتقا رتبه پیمانکاری است. اظهارنامه های مالیاتی تسلیم شده توسط شرکت در سالیان گذشته نشان دهنده میزان سرمایه و گردش مالی شرکت است. هرچه این ارقام بیشتر باشد، شرکت پیمانکار شانس بیشتری برای ارتقا رتبه خواهد داشت.گزینه دیگر برای ارتقا رتبه پیمانکاری خرید شرکت گرید دار است.

از سوی دیگر شرکت های مشاور می‌توانند در رشته‌های زیر اقدام به اخذ رتبه نمایند:

  1. تخصص های مشترک
  2. نفت و گاز
  3. صنعت
  4. معدن
  5. شهرسازی و معماری
  6. راه و ترابری
  7. پست و مخابرات
  8. مهندسی آب
  9. انرژی
  10. مطالعات کشاورزی

شرکت های پیمانکار و مشاور برای اینکه بتوانند رتبه مورد نظر خود را اخذ نمایند باید دارای امکانات فنی و مهندسی مناسب و سابقه کار مفید باشند. در بعضی موارد شرکت های دارای رتبه که غیرفعال هستند اقدام به فروش شرکت رتبه دار خود می‌کنند و با این کار امتیاز رتبه خود را به شرکت های فاقد رتبه یا دارای رتبه های پایین‌تر در ازای دریافت مبلغی واگذار می نمایند.

خرید و فروش شرکت
CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 82

 شرایط خرید گرید پیمانکاری و  ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص

  • حداقل ۳ نفر عضو به همراه ۲ نفر بازرس
  • حداقل سرمایه ۱ میلیون ریال
  • ارائه گواهی پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آن جا باز شده است.
  • تعهد پرداخت کل سرمایه

مدارک لازم جهت ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص

  1. فرم مشخصات اعضا
  2. فرم تعیین نام شرکت
  3. اظهار نامه از حسابداری شرکت
  4. کپی مدارک شناسایی همه بازرسین سهامداران برابر با اصل (شناسنامه و کارت ملی)
  5. گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای تمامی اعصای هیئت مدیره و بازرسین
  6. اساسنامه شرکت سهامی خاص که به امضای تمام سهامداران در تمامی صفحات رسیده باشد.(۳ نسخه)
  7. تنظیم اقرار نامه ی رسمی در دفترخانه اسناد رسمی به شرح ذیل:
  • به موجب ماده ی ۱۴۷ لایحه اصلاحی قانون تجارت،بازرسین هیچگونه نسبت فامیلی نسبی و سببی با مدیران شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و یا خود و یا همسرشان از مدیر عامل یا مدیران شرکت حقوقی دریافت نمی کنند.
  • به موجب ماده ی ۱۲۶ لایحه اصلاحی قانون تجارت،مدیر عامل شرکت در شرف تاسیس همزمان مدیر عامل شرکت دیگری را بعهده ندارد.
  • به موجب اصل ۱۴ قانون اساسی،اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل اشتغال به هیچگونه شغل دولتی و ممنوعیت قانونی جهت عضویت در شرکت را ندارند.

مراحل ثبت شرکت پیمانکاری

  • تکمیل فرم تایین نام شرکت و ارائه آن به اداره ثبت شرکت ها
  • تکمیل فرم مشخصات اعضاء و ارائه آن به اداره ثبت شرکت ها
  • تهیه سه نسخه از اساسنامه شرکت (سهامی خاص) و امضای کلیه سهامداران در تمامی صفحات
  • تهیه دو برگ اظهارنامه از حسابداری ثبت
  • تهیه فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر با اصل شده ی تمامی سهامداران و بازرسین شرکت
  • تهیه گواهی نامه عدم سوء پیشینه از اداره تشخیص هویت برای کلیه اعضای هیئت مدیره و بازرسین شرکت
  • تهیه و تنظیم اقرارنامه رسمی در دفترخانه اسناد رسمی

فروش شرکت رتبه دار

رتبه بندی شرکت های پیمانکار در رشته‌های زیر انجام می پذیرد:

  1. تأسیسات و تجهیزات
  2. راه و ترابری
  3. صنعت و معدن
  4. ابنیه و ساختمان
  5. کاوش زمین
  6. آب
  7. مرمت آثار باستانی
  8. کشاورزی
  9. ارتباطات
  10. نفت و گاز
  11. نیرو
خرید و فروش شرکت

قیمت فروش شرکت رتبه ۵

عوامل دیگری نیز بر ارتقا رتبه شرکت تأثیر می‌گذارند این عوامل شامل:

  • ساختار مدیریتی شرکت متقاضی، امکانات پشتیبانی موجود و نیروی انسانی متخصص فعال در این شرکت می باشند.
  • شرکت هایی که دارای رتبه ۵ هستند در صورتی که فعالیت نداشته باشند می‌توانند اقدام به فروش رتبه خود کنند. قیمت فروش شرکت رتبه ۵ بستگی به توافق طرفین دارد.

سایت ساجات، سامانه اختصاصی برای اخذ و ارتقا رتبه است. با ورود و ثبت نام در این سایت اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و مدارک خواسته شده را بارگذاری می نمایید. در این مرحله اطلاعات  و مدارک  شرکت بررسی شده و در صورت تأیید به احتمال زیاد با اخذ یا ارتقا رتبه شرکت شما موافقت می شود.

برای فروش شرکت رتبه ۵ خود حتماً با افراد یا موسساتی که در این زمینه فعالیت دارند، مشورت نمایید. 

خرید رتبه پیمانکاری

شرکت های پیمانکار و مشاور برای رتبه بندی باید امکانات و شرایطی را فراهم نمایند که در روند بررسی صلاحیت شرکت مشکلی ایجاد نگردد. تعدادی از این شرایط عمومی عبارتند از:

  • ثبت شرکت متقاضی به صورت ثقانونی در اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری
  • عدم سوء پیشینه حرفه‌ای شرکت متقاضی
  • عدم استخدام اعضای هیئت مدیره و کارکنان امتیاز آور در سازمان ها و دستگاه‌های دولتی
  • اجرای دستورالعمل ها و ضوابطی که برای تعیین صلاحیت و اخذ رتبه مورد نیاز است
  • ارائه سابقه فعالیت مرتبط با رشته مورد تقاضا برای هیئت مدیره، مدیرعامل و اعضای امتیازآور

شرکت های پیمانکاری که فاقد رتبه بندی هستند می‌توانند نسبت به خرید رتبه پیمانکاری اقدام کنند.

خرید و فروش شرکت های پیمان کاررتبه دار

شرکت های پیمانکار تازه کار در مرحله اول، رتبه ۵ دریافت می‌کنند که دارای اعتباری دو ساله است. قبل از پایان دو سال اعتبار، شرکت پیمانکار باید اقدام به تمدید گواهی رتبه بندی خود نماید. در این هنگام مرجع ذیصلاح شرایط شرکت پیمانکار را مورد بررسی قرار داده و در صورتی که شرکت در طی این دو سال روال ثابتی را طی کرده باشد، اقدام به تمدید گواهینامه رتبه بندی او می کند.

افرادی که فاقد شرکت رتبه دار هستند و شرکت هایی که نیاز به رتبه خود ندارند می‌توانند در مورد خرید و فروش شرکت رتبه دار تصمیم گیری نمایند.

خرید شرکت مشاور رتبه دار

شرکت هایی که تقاضای رتبه بندی دارند معمولاً شرکت  پیمانکاری هستند و یا شرکت مشاور. این دو نوع شرکت بر اساس امکانات، پروژه های انجام شده، مبلغ قرارداد پروژه ها، نیروی انسانی متخصص و با سابقه و … طبقه بندی شده و پس از احراز صلاحیت و طی کردن مراحل مشخصی، رتبه متناسب با شایستگی خود را دریافت می نمایند.

خرید شرکت مشاور رتبه دار برای افرادی که به دنبال راه سریع‌تر برای اخذ رتبه مشاور هستند می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

راهنمای فروش شرکت مهندسین مشاور رتبه دار

باید به یاد داشته باشید که امکان تنزل رتبه نیز وجود دارد. شرکتی را فرض کنید که طی سال‌های گذشته فعالیت خاصی نداشته و قراردادی منعقد نکرده است. همچنین کیفیت خدمات این شرکت کاهش یافته و در کل سیری نزولی داشته است. با توجه به این موارد و با بررسی کارشناسی، امکان تنزل رتبه این شرکت وجود دارد.

در فروش شرکت مهندسین مشاور رتبه دار به شرکت های فاقد رتبه یا دارای رتبه های پایین‌تر می‌تواند یک گزینه مناسب در اخذ و ارتقا رتبه باشد. 

فروش رتبه پیمانکاری

در صورتی که در فعالیت‌ و امکانات های شرکت پیمانکار، رشد و پیشرفت مشاهده شود و شرکت سیری صعودی طی کرده باشد آنگاه صلاحیت ارتقا رتبه را دارد و می‌تواند تقاضای ارتقا رتبه دهد. پس هنگامی شرکت شایسته ارتقا رتبه پیمانکاری است که امکانات خود را ارتقا دهد، قراردادهای بزرگتری امضا نماید، افراد امتیازآور بیشتری داشته باشد، فعالیت‌هایش را توسعه دهد و …

در فروش رتبه پیمانکاری به شرکت های نیازمند رتبه از گزینه هایی است که شرکت های رتبه دار  انجام می دهند.

مزایای سپردن انجام پروژه ها به شرکت های پیمانکاری

از جمله مزایا برای افرادی که با این شرکت ها اقدام به عقد قرارداد میکنند کسب درآمد و انعطاف پذیری از جوانب مختلف است. در مورد خدمات قابل ارائه توسط این شرکتها دریافت اطلاعات کافی از جوانب مختلف ضروری است بنابراین قبل از مواجهه با اینگونه چالش ها باید مورد توجه و تامل واقع شوند.

استفاده از شرکت های پیمان کاری در ایجاد پروژه ها باعث ایجاد نظم بیشتر و در نتیجه مدیریت بهتر پروژه خواهد شد و با یک برنامه ریزی دقیق موجب توسعه و پیشرفت پروژه می شوند. از مزایای دیگر استفاده از شرکت های پیمانکاری، انعطاف پذیری بیشتر خدمات پیمانکاری (یعنی اختیار عمل در تمای حوزه های فعالیتشان) است.

در صورت واگذاری پیمانکاری یک پروژه به شرکت پیمانکار در واقع شما پیمانکار محسوب می شوید که باید درباره ی شرایط کار، ساعات کاری، شرایط پرداخت هزینه ها، حوزه عملکردی، مصالح اولیه، طرح و نقشه، سبک زندگی، مدیریت با برنامه ریزی و … با شرکت پیمانکار وارد مذاکره شوید.

با واگذاری پروژه به شرکت پیمانکاری که نسبت به تمامی موارد مهارت های لازم را داراست می توان با بودجه بندی هزینه ها، تا حد زیدی درآمد ها  مدیریت شوند. و در نهایت پول بیشتری نیز پس انداز می شود.

از مزیت های دیگر استفاده از شرکت های پیمان کاری بدست آوردن فرصت های بیشتر برای توسعه است. ممکن است شرکتی که انجام پروژه شما را به عهده گرفته همزمان با چند پروژه دیگر هم سروکار داشته باشد همین امر سبب می شود فضای مناسبی ایجاد شود تا شما مهارت های جدیدی بیاموزید و از تجربیات سایرین استفاده نموده و با متخصصان بیشتری آشنا شوید.

معایب شرکت های پیمانکاری

  1. ضرر و زیان شرکت های پیمان کاری

شرکت پیمان کاری موظف است مواردی مانند: بازار، تامین مصالح ساختمانی، موارد حقوقی، قراردادها و … را تحت کنترل داشته باشد درد صورت عدم موفقیت در کنترل این قبیل موارد، متضرر خواهد شد.

استفاده از خدمات  نوعی ریسک محسوب می شود اگر این شرکت به درستی انتخاب نشود شما هم در ضررهای احتمالی پیش رو متضرر خواهید شد.

  1. عدم قطعیت در انجام پروژه توسط شرکت های پیمانکاری

عدم قطعیت در انجام پروژه از معایب دیگر انجام خدمات توسط شرکت های پیمان کاری محسوب می شود. طبق قرارداد پیمانکاری، مدت زمان انجام پروژه دقیقا مشخص می شود اما اینکه در یک بازه ی زمانی مشخص چه حجمی از پروژه پیش برود مشخص نیست.

پروژه محول شده به یک شرکت پیمانکار ممکن است در طول یک ماه به اندازه چند ماه پیشرفت داشته باشد و یا برعکس ممکن است در طول یک ماه پیشرفت چندانی نداشته باشد؛ بدین منظور لازم است هنگام انتخاب شغل از شرکت های مطمئن و معتبر استفاده نمایید تا در هزینه و وقت خود صرفه جویی داشته باشید.

خرید و فروش شرکت

سوال : چرا اصلا باید شرکت رتبه دار خرید ؟ این کار چه مزایایی دارد ؟

خرید شرکت رتبه دار راهی برای اخذ اعتبار قانونی برای شرکت‌ها در مناقصات و مزایده‌های دولتی است. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به منظور تعیین میزان کارایی شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف، سامانه‌ای را معرفی کرده است که توسط آن، شرکت‌ها با پایه‌های بالاتر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. معیارهای مختلفی از جمله دانش تخصصی، کارایی مالی و پشتیبانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، در فرآیند فروش و خرید شرکت رتبه دار و ارزشمند موثر است. با نگاهی کلی به معیارهای مورد نظر نظام رتبه بندی شرکت ها، نقش سابقه و مدت فعالیت این قبیل موسسات، بلافاصله خودنمایی می‌کند.

خرید شرکت های رتبه دار می تواند مزایای بسیاری را برای صاحبان خود به ارمغان آورد . ما به تعدادی از آنها در زیر اشاره کرده ایم :

  • امکان شرکت در مناقضات دولتی را فراهم می کند ؛ زیرا شرکت ها ی دولتی تنها موظف اند فقط با شرکت های رتبه دار قرار داد ببندند .
  • باعث ایجاد حس اعتماد در مشتریان می گرد د .
  • با اخذ رتبه شما می توانید از موسسات مالی و اعتباری درخواست وام نمایید .
  • این امکان را به شرکت های دیگر می دهد تا ، با توجه نقاط قوت و ضعف شرکت های رتبه دار، در رابطه با همکاری با کدام شرکت ، تصمیم گیری نمایند
  • صرفه‌جویی در زمان
  • شرکت آماده با مجوزها
  • برخورداری از کلیه امتیازات شرکت خریداری شده از قبیل سوابق اجرایی، سوابق مالکیت، سهام و…
  • استفاده از سابقه و اعتبار شرکت
  • دریافت پروژه‌های دولتی
  • حذف فرآیند ثبت شرکت اخذ رتبه، اخذ مجوزات و…
  • کلیه امتیازات شرکت متعلق به خریدار می‌شود.
  • افزایش سرعت شرکت در مناقصات و مزایده

فروش شرکت رتبه دار راه : شرایط عمومی

  • مدرک تحصیلی مدیرعامل و نیمی از اعضای هیئت مدیره حداقل لیسانس باشد .
  • داشتن کد اقتصادی برای شرکت ها الزامی است .
  • شرکتها میتوانند بطور همزمان درخواست دریافت رتبه در دو پایه را داشته باشند .
  • همچنین لازم است مجموع بیمه این اعضا به ۶ سال بیمه در رشته های راه برسد. در صورتی که فقط یکی از اعضا دارای سابقه بیمه با رشته زمینه باشند . می بایست دارای ۷ سال سابقه بیمه با رشته زمینه راه باشد ، که در این صورت نیازی به داشتن سابقه بیمه برای سایر مهندسین نیست .

نکات مهم در خرید و فروش شرکت های رتبه دار

در رتبه بندی شرکت ها، علاوه بر معیارهای کلی مانند زمینه فعالیت و سابقه عملکرد شرکت‌ها، معیارهای دیگری نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. توجه به این نکات در خرید و فروش شرکت های رتبه دار می‌تواند در کسب سودهای سرشار آینده برای شرکتتان موثر واقع شود.

پایه رتبه و رشته های دارای رتبه شرکت: میزان رتبه بندی که شرکت تاکنون دریافت کرده، فاکتور بسیار مهمی است که باید در هنگام خرید یک شرکت رتبه دار در نظر گرفت.

میزان مبلغ قراردادهای شرکت: روند افزایش مبلغ قراردادها نشان‌دهنده حرکت رو به جلو یک شرکت موفق است. البته این عامل نیز دلیل موجهی برای افزایش قیمت توسط فروشنده نیست، اما خریداران شرکت‌های ارزشمند باید بدانند که کمیت قراردادها، واقعی‌ترین معیاری است که سطح کیفی یک شرکت را نشان می‌دهد.

افراد امتیاز آور: در سیستم رتبه بندی، سوابق کارشناسان و مهندسین شرکت بر سوابق اعضای هیئت مدیره ارجحیت دارد و به همین خاطر صرفاً نام و سوابق اعضای هیئت مدیره را بررسی نکنید، بلکه به جزئیات بیشتر اکتفا کنید.

نداشتن بدهی مالیاتی: همچنین در خرید شرکت رتبه توجه داشته باشید که شرکت مورد نظر هیچ گونه بدهی مالیاتی نداشته باشد.

صلاحیت ایمنی شرکت: داشتن گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران شرکت برای خرید رتبه آن، ایمنی کارکنان و همچنین محیط کار و سازه‌های در حال ساخت را تضمین می‌کند. گواهی صلاحیت ایمنی معمولاً عاملی است که در زمان انتقال رتبه شرکت در نظر گرفته می شود و معمولاً برای رتبه بندی و حفظ یا افزایش رتبه آن بسیار مهم محسوب می‌شود.

 اهمیت خرید شرکت رتبه دار

همانطور که می‌دانید رتبه شرکت نشان‌دهنده صلاحیت شرکت بوده و هر چه رتبه بالاتر باشد، امکان عقد قراردادهای دولتی و خصوصی بیشتر خواهد بود. در واقع رتبه بندی به عنوان مقیاسی برای سنجش شرکت‌ها در نظر گرفته می‌شود و این ترازوی مهم می‌تواند نشان‌دهنده سوابق فعالیت این شرکت باشد. این مقیاس برای اخذ رتبه پیمانکاری از 1 تا 5 تعیین می‌شود.

  • یکی از نقش‌های مهم و مزیت‌های خرید رتبه شرکت های رتبه دار امکان عقد قرارداد با سازمان‌ها و ادارات دولتی می‌باشد که در موارد بالا کاملاً اشاره به آن داشتیم.
  • نکته بعدی این است که اگر شرکت‌ها بخواهند در مناقصات دولتی شرکت کنند، داشتن این رتبه مجوز محسوب می‌شود.
  • از دیگر مزیت‌های خرید رتبه می‌توان به همکاری با شرکت‌های خارجی اشاره کرد.
  • در واقع داشتن رتبه بالا می‌تواند شاخصی مهم و در دسترس برای بررسی سطح کیفی عملکرد شرکت‌ها باشد.
  • این نکته به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا به راحتی، شرکت مناسب برای شغل خود را انتخاب کنند.

·         خرید شرکت های رتبه 1، 2 و 3

  • خرید شرکت های رتبه 1 تا 5 یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای حضور در مناقصات و مزایده‌ها می‌باشد. حداقل رتبه برای ورود به سیستم رتبه بندی و دریافت گواهینامه صلاحیت پیمانکاری پایه 5 می‌باشد. به همین خاطر بسیاری از شرکت‌ها به دلیل عجله‌ای که در دریافت پروژه‌های مناقصه دارند، تلاش زیادی بر خرید شرکت های رتبه دار دارند که با خرید این شرکت‌ها می‌توانند راه چند ساله را یک شبه طی کنند.
  • برای کسب رتبه 5 پیمانکاری، داشتن حداقل یک نفر عضو فنی با هفت سال سابقه کار مرتبط در هیات مدیره شرکت الزامی است. خرید یک شرکت آب یا راه و ساختمان با رتبه 5، اولین قدمی است که کسب و کارهایی که حداقل شرایط فوق را برآورده نمی‌کنند، برای گسترش دامنه فعالیت خود در مدت زمان کوتاه‌تر باید انجام دهند. فروش یک شرکت با رتبه 5، معمولاً با قیمت پایین‌تری انجام می‌شود و شرکت‌های زیادی هستند که به دلیل تغییر رویه، یا انحلال، تمایل دارند رتبه و امتیاز خود را به شرکت‌های دیگر واگذار کنند.
  • امروزه قیمت یک شرکت درجه 5 برای خرید با معیارهای مختلفی سنجیده می‌شود و مطمئناً از قیمت شرکت درجه یک بسیار بالاتر خواهد بود. کسانی که تمایل به فروش و خرید شرکت رتبه بندی شده دارند، باید از این اعداد در رتبه‌بندی اطلاع داشته باشند.

عوامل موثر در تعیین قیمت شرکت رتبه دار

در تعیین قیمت شرکت های رتبه بندی یکسری عوامل دخیل هستند که این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  • پایه و رتبه شرکت
  • نوع رتبه
  • عملکرد و درآمد
  • بدهی مالیاتی
  • تاریخ تاسیس شرکت
  • تجربه
  • پرونده‌های کارشناسی و هیئت مدیره
  • انطباق پروژه‌های اجرایی با موضوع فعالیت
  • شفافیت در ساز و کار مالی
  • محل شرکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *